Zielona Linia – kontakt w języku migowym
Pracownicy urzędów pracy mogą skorzystać z bezpłatnej usługi tłumaczenia rozmowy
z języka migowego (PJM) na język polski. Wystarczy jedno kliknięcie, aby połączyć się
z konsultantem Zielonej Linii. Można też zarezerwować dogodny termin rozmowy.
Wśród Klientów urzędów pracy znajdują się osoby niesłyszące lub słabosłyszące, które posługują się językiem migowym (Polskim Językiem Migowym, PJM). Aby ułatwić im załatwienie spraw w urzędzie pracy, Zielona Linia uruchomiła usługę online tłumaczenia rozmów z języka migowego na język polski. Dzięki temu, zarówno Klient, który chce uzyskać informacje na temat rynku pracy i form wsparcia z urzędów pracy, jak i pracownicy urzędów pracy, w sytuacji gdy potrzebują tłumacza z języka migowego na język polski mogą połączyć się z konsultantem, który zna PJM. Usługa jest dostępna od poniedziałku do piątku. Pracownik urzędu pracy może zarówno zarezerwować rozmowę z konsultantem, jak i połączyć się od razu (pod warunkiem, że konsultant Zielonej Linii będzie akurat dostępny).
Połączenie z konsultantem
Aby połączyć się konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy, należy wejść na stronę:
https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy
1. Rezerwacja rozmowy
Aby zarezerwować rozmowę z konsultantem należy kliknąć w banner „Zarezerwuj rozmowę"
na stronie https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy i wybrać dogodny termin. Możliwa jest rezerwacja co 15 minut w obrębie 7 dni (dostępne są tylko dni robocze).
2. Połączenie bez rezerwacji
Aby połączyć się od razu, należy kliknąć na ikonkę kamery, która znajduje się na widżecie po prawej stronie okna na stronie https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy
Jeżeli na zdjęciu konsultanta widoczny jest zielony pasek, oznacza to, że konsultant jest dostępny. Czerwony pasek na zdjęciu konsultanta oznacza brak dostępności. W takim wypadku można zarezerwować rozmowę, by w możliwie najbliższym czasie połączyć się z konsultantem.
Wymagania techniczne
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii wymagane są:
- komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dowolna przeglądarka internetowa.
Przetwarzanie danych osobowych
Rozmowy video nie są nagrywane.
Usługa odbywa się w czasie rzeczywistym i nie jest utrwalana.
Przetwarzane są dane podawane podczas rezerwacji rozmowy video (telefon, adres e-mail, imię i nazwisko, powiat).
Jeśli to powiatowy urząd pracy umawia rozmowę i wpisuje w formularzu swoje dane, Zielona Linia nie posiada i nie przetwarza danych Klienta urzędu.
Administratorem danych osobowych jest Komendant Główny OHP z siedzibą w Warszawie (00-349 Warszawa, ul. Tamka 1). Dane użyte do nawiązania połączenia z konsultantem (nazwa użytkownika) oraz dane pozyskiwane w trakcie rozmowy z konsultantem (wizerunek) będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi zgodnie z Polityką Prywatności.