w Domach Pomocy Społecznej i jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.
Termin składania wniosków: od 12.09.2022 do wyczerpania środków
Zwrot kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne może otrzymać:
- podmiot prowadzący dom pomocy społecznej, o którym mowa w art. 57 ust. 1 zezwolenie na prowadzenie domu pomocy społecznej ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 i 2270 oraz Dz. U. z 2022 r. poz. 1, 66 i 1079), zwany dalej „podmiotem prowadzącym DPS";
- jednostka organizacyjna wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, o której mowa w art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 447). zwana dalej „jednostką organizacyjną WRiPZ",
Wysokość zwrotu kosztów jest ustalana w umowie, nie może przekroczyć kwoty ustalonej jako iloczyn liczby zatrudnionych w miesiącu w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy oraz wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę.
Podmiot prowadzący DPS lub jednostka organizacyjna WRiPZ, ubiegając się o zwrot kosztów, składa wniosek do wybranego powiatowego urzędu pracy. Do wniosku, wnioskodawca dołącza:
- Wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis,jakie otrzymał w roku,w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie;
- Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis–Załącznik nr 2.
W/W Załączniki są integralną częścią wniosku.
Podmiot prowadzący DPS lub jednostka organizacyjna WRiPZ nie może wystąpić z wnioskiem o zwrot kosztów na pracownika, który w okresie ostatnich 6 miesięcy był zatrudniony w tym domu pomocy społecznej albo w tej jednostce organizacyjnej WRiPZ.
Podmiot prowadzący DPS albo jednostka organizacyjna WRiPZ są obowiązane do utrzymania w zatrudnieniu skierowanych bezrobotnych lub poszukujących pracy przez okres wynikający z zawartej umowy.
Aktualny wniosek wraz z załącznikami można pobrać ze strony Internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Środzie Śląskiej: w zakładce: Dokumenty do pobrania.
Wnioski należy składać w wersji papierowej drogą pocztową lub w sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy w Środzie Śląskiej przy ul. Wrocławskiej 4,
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 71 317 25 05 wew. 113
Podstawa prawna:
- Art. 57 a ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 690 z późn. zm.)